Wycieczka do Kłodawy w dniu 7 października 2011

W dniu 7 października 2011 r. dwie dziesięcioosobowe grupy uczestników zajęć wyrównawczych i pozalekcyjnych poszerzających wiedzę organizowanych w ramach projektu „Aktywni po godzinach” wraz z opiekunami wyjechały na jednodniową wycieczkę do Kłodawy.
Po zapoznaniu się z panem kierowcą i przewodnikiem, uczniowie pod opieką nauczycieli: p. Andrzeja Mielczarka i p. Magdaleny Pintery, wyruszyli autokarem w drogę.
Na początku naszej trasy udaliśmy się do kopalni soli w Kłodawie.
Wizyta rozpoczęła się od wysłuchania historii powstania złóż kłodawskich, a następnie wszyscy uczestnicy wycieczki, założyli kaski i zjechali windą na poziom 600 m pod powierzchnią ziemi. Niezapomniane wrażenia pozostawił w naszej pamięci zjazd z prędkością 6m/s, który odbywał się w całkowitych ciemnościach - nie licząc jednej małej latarki naszego przewodnika po kopalni. Zwiedzanie trwało około dwóch godzin, w czasie których zobaczyliśmy między innymi: kaplicę świętej Kingi, liczne komory solne, grotę Drakuli oraz wiele innych atrakcji. Mieliśmy również możliwość zobaczenia maszyn używanych w podziemnym górnictwie solnym. Na koniec każdy chętny mógł zabrać ze sobą na pamiątkę dowolnej wielkości kryształ soli.
Następnie udaliśmy się do kompleksu termalno-basenowego w Uniejowie.
Baseny Termalne położone u podnóża XIV wiecznego zamku otoczonego XIX wiecznym parkiem. Około godziny korzystaliśmy ze wszystkich dobrodziejstw obiektu: basen pływacki, basen z solanką, zjeżdżalnia oraz sauny parowa, sucha i aromatyczna. Wszyscy świetnie się bawili. Na koniec zjedliśmy pyszny obiad w Restauracji Termalna i wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu.
Myślę, że każdy zapamiętał wiele z tej wycieczki, a o tym, co zobaczyliśmy, będą nam przypominać zdjęcia, pamiątki oraz wspomnienia.