Wycieczka do Łęczycy w dniu 7 maja 2011

Dnia 07.05.2011 w ramach projektu: „Aktywni po godzinach” odbyła się jednodniowa wycieczka edukacyjna do Uniejowa i Łęczycy. W wycieczce brali udział uczniowie z poszczególnych klas pierwszych, drugich i trzecich. Po zapoznaniu się z panem kierowcą i przewodnikiem, uczniowie pod opieką nauczycieli: p. Magdaleny Pintery, p. Wojciecha Kani i p. Andrzeja Mielczarka wyruszyli autokarem w drogę.
Na początku naszej trasy udaliśmy się do Uniejowa, gdzie braliśmy udział w żywej lekcji historii pt: „Spotkanie ze średniowieczem” w Kasztelu rycerskim na „Gorących źródłach”.
Była to wyjątkowa lekcja przeprowadzona w formie zabawy, podczas której młodzież mogła aktywnie uczestniczyć w poznawaniu historii średniowiecza. Dla wszystkich uczestników wycieczki było to niepowtarzalne przeżycie, gdyż każdy miał okazję nauczyć się strzelania
z łuku do tarczy oraz rzutu włócznią do celu. Gwardzista zapoznał wszystkich z historią uzbrojenia zaczepnego oraz z zasadami funkcjonowania broni czarno-prochowej.
Wykład ten połączony był z pokazem interaktywnym, gdzie na własne oczy można było zobaczyć np.: wystrzał z armaty.
Na miejscu zwiedzaliśmy również basztę zamkową, jest to czterokondygnacyjna wieża widokowa, w której znajduje się stała ekspozycja „Komnaty rycerza” oraz zbrojownia.
Następnie udaliśmy się do kompleksu termalno-basenowego.
Baseny termalne położone są u podnóża XIV wiecznego zamku, otoczonego XIX wiecznym parkiem. Tam też skorzystaliśmy z uroków basenów termalnych. Część osób cieszyła się gorącymi źródłami, a pozostali mogli skorzystać z wyprawy łodzią po rzece Warcie.
Bliskie sąsiedztwu Kasztelu Rycerskiego są malownicze termy rzeki Warty, które tworzą niepowtarzalny klimat i nadają urok temu miejscu.
Kolejnym punktem naszej wycieczki było zwiedzanie kolegiaty w Tumie.
Proboszcz tamtejszej parafii przybliżył nam jego historię i wyjaśnił znaczenie słowa Tum, które oznacza świątynię, dom Boży. Opowiedział również legendę o zamieszkującym w mieście jednym z diabłów. Dziś Tum jest maleńką wioską, ale niegdyś był to gród książęcy.

Kolejną miejscowością na trasie naszej wycieczki była Łęczyca.
Zobaczyliśmy w niej Zamek Królewski, w którym mieściło się muzeum regionalne. Szczególnie zachwyciła nas tam kolekcja rzeźb diabłów i legendy, których wysłuchaliśmy na temat diabła Boruty.
Ostatnim punktem wycieczki było zwiedzanie starego więzienia w Łęczycy.
Więzienie zostało zamknięte w 2006 r. a obecnie jest otwarte dla osób zwiedzających. Miejsce to jest bardzo przygnębiające i skłaniające do przemyśleń, jest to historia ludzi wpisana w pasiaki.

Myślę, że każdy zapamiętał wiele z tej wycieczki. O tym, co zobaczyliśmy, będą nam przypominać zdjęcia, pamiątki oraz wspomnienia. Wycieczka nauczyła nas tego, że nie należy szukać daleko tego co jest piękne. Nasze województwo kryje wiele wspaniałych miejsc, które warto zobaczyć.

Rozpoczynamy wycieczkę

Krótki pobyt na tamie na zbiorniku Jeziorsko

„Spotkanie ze średniowieczem” w Kasztelu rycerskim w Uniejowie

Pobyt w kompleksie termalno – basenowym

Zwiedzanie baszty zamkowej z przewodnikiem

Jemy obiad w restauracji

Zwiedzanie Zamku Boruty w Łęczycy

Zwiedzanie kolegiaty w Tumie

Zwiedzanie byłego ciężkiego więzienia dla mężczyzn w Łęczycy