„Emocja” międzynarodowy projekt edukacyjny wspierający rozwój emocjonalny i społeczny dzieci i młodzieży

Klasa IIa wzięła udział w międzynarodowym projekcie edukacyjnym wspierającym rozwój emocjonalny i społeczny dzieci i młodzieży. Celem głównym innowacji była:
•      aktywizacja dzieci na rozumienie emocji i uczuć innych osób,
•      wychowanie do wartości,
•      kształtowanie postaw społecznych,
•      rozbudzanie wiary w siebie i własne możliwości,
•      uwrażliwienie dzieci na różnice, które posiadamy.
     Innowację pedagogiczną realizowano w czasie zajęć dydaktycznych na godzinie wychowawczej w klasie IIa od 01.09.2020 roku do 09.06.2021 roku. Zajęcia odbywały się średnio przez 4 godziny lekcyjne, prowadzone były przez p. Agnieszkę Jaksa i Krzysztofa Snochowskiego. Projekt został podzielony na 5 modułów: „Kreatywność”, „Wyobraźnia”, „Moc słów”, „Empatia” i „Odwaga”.
       Uczniowie rysowali i kodowali emocje, oglądali bajki i słuchali rad psychologów, wykonywali doświadczenia i eksperymenty, solidaryzowali się z Osobami z Zespołem Downa, uczyli się porozumiewać z osobami niesłyszącymi. Na zajęciach korzystali z aplikacji Quiver, dzięki której mogli ożywić swoje piękne, kolorowe prace.
    Z każdego modułu został stworzony film, który był potwierdzeniem realizacji modułów.
Projekt był wyjątkowy i sprawiał dzieciom dużo radości, przy okazji wprowadzał dzieci w świat wartości moralnych.     

tekst i foto: A. Jaksa
uczniowie
uczniowie
uczniowie
uczniowie
uczniowie
uczniowie
uczniowie
uczennica