Klasa IIa wzięła udział w
międzynarodowym projekcie edukacyjnym wspierającym rozwój emocjonalny i
społeczny dzieci i młodzieży. Celem głównym innowacji była:
• aktywizacja dzieci na rozumienie emocji i
uczuć innych osób,
• wychowanie do wartości,
• kształtowanie postaw społecznych,
• rozbudzanie wiary w siebie i własne
możliwości,
• uwrażliwienie dzieci na różnice, które
posiadamy.
Innowację pedagogiczną realizowano w czasie zajęć
dydaktycznych na godzinie wychowawczej w klasie IIa od 01.09.2020 roku do
09.06.2021 roku. Zajęcia odbywały się średnio przez 4 godziny lekcyjne,
prowadzone były przez p. Agnieszkę Jaksa i Krzysztofa Snochowskiego. Projekt
został podzielony na 5 modułów: „Kreatywność”, „Wyobraźnia”, „Moc słów”,
„Empatia” i „Odwaga”.
Uczniowie rysowali i kodowali emocje,
oglądali bajki i słuchali rad psychologów, wykonywali doświadczenia i
eksperymenty, solidaryzowali się z Osobami z Zespołem Downa, uczyli się
porozumiewać z osobami niesłyszącymi. Na zajęciach korzystali z aplikacji
Quiver, dzięki której mogli ożywić swoje piękne, kolorowe prace.
Z każdego modułu został stworzony film, który był
potwierdzeniem realizacji modułów.
Projekt był wyjątkowy i sprawiał dzieciom dużo radości, przy okazji
wprowadzał dzieci w świat wartości moralnych.
tekst i foto: A. Jaksa
|