Klasa 2d wraz z wychowawcą, p.
Justyną Strzelec, wzięła w maju udział w
międzynarodowym projekcie eTwinning o nazwie „Spring in my country”, czyli
„Wiosna w moim kraju”. Projekt miał na celu realizację treści z zakresu
edukacji przyrodniczej, plastycznej, muzycznej oraz językowej, na temat
rozwijającego się życia roślin i zwierząt wiosną, zapoznanie się z cyklami
życia niektórych, wybranych gatunków, poszerzenie słownika uczniów o nazwy
roślin, kwiatów i zwierząt aktywnych wiosną w różnych językach, oraz
zapoznanie się ze zwierzętami, które budzą się ze snu zimowego, lub wracają
z ciepłych krajów.
W projekcie
wzięli udział uczniowie z wielu krajów Europy i Azji, m.in. Turcji, Rumunii,
Armenii, Litwy, Portugalii, Szwecji Jordanii czy Pakistanu, którzy za pomocą
różnorodnych platform internetowych zintegrowali się ze sobą, poznali swoje
państwa, zwyczaje, uczyli nawzajem i wspólnie rozwiązywali quizy, zagadki,
zadania o wiośnie. Powstało mnóstwo materiałów projektowych, książeczek
multimedialnych, prac plastyczno – technicznych, zadań interaktywnych,
prezentacji, oraz nasz klasowy blog. Poszukując wiosny w naszym otoczeniu
zrobiliśmy bardzo dużo zdjęć, nakręciliśmy filmy, tańczyliśmy i
naśladowaliśmy zwierzęta. Celebrowaliśmy wspólnie Międzynarodowy Dzień
eTwinning, 9 maja, Międzynarodowy Dzień Pszczół, oraz Dzień Bociana. Projekt
realizowany był w języku angielskim, nauczyliśmy się więc wielu nowych słów
związanych tematycznie z wiosną. Obecnie projekt jest na etapie ewaluacji i
podsumowań, będziemy walczyć o kolejną Krajową Odznakę Jakości eTwinning,
oraz, w następnym etapie, o Odznakę Międzynarodową. Projekt trwał przez
jeden miesiąc, w maju 2021.
W linku, można zobaczyć efekty naszych działań.
tekst i foto: J. Strzelec
|