Wycieczka do JuraParku w Krasiejowie

21 czerwca klasa 3b wyruszyła do JuraParku w Krasiejowie, będącego największym „Żywym Muzeum” w Europie. Na terenie parku czekały na nas liczne atrakcje. Na pokładzie Kapsuły Czasu przemierzającej 300-metrowy tunel udaliśmy się w podróż przez miliardy lat istnienia Wszechświata. Przenieśliśmy się w czasy, gdy jeszcze nie istniała Ziemia. Począwszy od Wielkiego Wybuchu poznawaliśmy kolejne etapy kształtowania się Ziemi. Byliśmy świadkami powstania pierwszych galaktyk i Układu Słonecznego. Na naszych oczach powstawała atmosfera i pierwsze formy życia. Wiele emocji wzbudziło Prehistoryczne Oceanarium z gigantami zamieszkującymi morskie głębiny miliony lat temu. Obejrzeliśmy wędrówki kontynentów, zmiany klimatyczne i największe kataklizmy w dziejach naszej planety. Spacerując ścieżką edukacyjną o długości 1500 metrów podziwialiśmy naturalnej wielkości rekonstrukcje mezozoicznych gadów i płazów. Pawilon Paleontologiczny w Krasiejowie zabezpiecza największe w Europie skamieniałości triasowych płazów i gadów, które oglądaliśmy przez przeszkloną podłogę. Wyposażeni w specjalny sprzęt odbyliśmy podróż promem kosmicznym i wehikułem czasu – śledziliśmy ewolucję człowieka. Po zwiedzaniu czas na obiad, Kino Emocji Cinema 5D, które dostarczyło nam moc wrażeń zmysłowych, warsztaty paleontologiczne, a wreszcie na zabawę w parku rozrywki, w którym znajdują się karuzele, Statek Piracki, dmuchane zjeżdżalnie, automaty do gier, symulatory, trampoliny, euro-bungee i wiele innych. Zadowoleni i w wyśmienitym humorze wróciliśmy do domu.

Podczas wycieczki opiekę nad uczniami sprawowały p. Małgorzata Bączał oraz p. Marta Buczkowska.