Lekcja fizyki w Kindlotece
Klasa została
podzielona na dwa zespoły. Chcąc otrzymać ocenę z zabawy, trzeba
było przejść przez sto pól, na których umieszczane zostały zadania i
nagrody. Za każde zadanie można było otrzymać 1-5 punktów.
Można wykonać
następujące ruchy: pomijam ruch, przesuwam się o kilka pól w górę, w
dół, w prawo, w lewo oraz punktacja według następujących zasad:
plus 3 punkty, minus 5 punktów lub utratę wszystkich punktów.
Uczniowie muszą rzucić kostką, ile punktów padło, na tym polu
trzeba postawić. Wygrywa drużyna
z największą liczbą punktów. Stosowanie takiej metody nauczania na
lekcjach ma pozytywny wpływ na uczniów. Taka lekcja powinna odbywać
się raz na 1-2 miesiące, aby zachęcić uczniów do nauki.
Pomoce dydaktyczne i sprzęt skutecznie pomogły w realizacji celu
lekcji. Wykorzystanie takich zadań pozwala efektywniej wykorzystać
czas zajęć.
Uczniowie wykazali się wiedzą, umiejętnością pracy ze
sprzętem, byli wytrwali, grzeczni. Pomyślnie wykonali wszystkie
zadania, dokonali obliczeń i porównali uzyskane wyniki.
Lekcja była produktywna. Wszystkie metody i techniki zastosowane na
lekcji były dostosowane do uczniów danej klasy. Uczniowie
zrealizowali postawiony przed nimi cel. Dało się również wyczuć
zaangażowanie uczniów w lekcję: byli zainteresowani przebiegiem
lekcji. Wykorzystałam technologię „Tworzenia sytuacji sukcesu”, aby
w każdym uczniu dostrzec osobowość i zainteresować przedmiotem. Cel
lekcji został osiągnięty.
|