Lekcja fizyki w Kindlotece

Klasa została podzielona na dwa zespoły. Chcąc otrzymać ocenę z zabawy, trzeba było przejść przez sto pól, na których umieszczane zostały zadania i nagrody.  Za każde zadanie można było otrzymać 1-5 punktów.

Można wykonać następujące ruchy: pomijam ruch, przesuwam się o kilka pól w górę, w dół, w prawo, w lewo oraz punktacja według następujących zasad:
plus 3 punkty, minus 5 punktów lub utratę wszystkich punktów. Uczniowie muszą rzucić kostką, ile punktów padło, na tym polu trzeba postawić. Wygrywa drużyna
z największą liczbą punktów. Stosowanie takiej metody nauczania na lekcjach ma pozytywny wpływ na uczniów. Taka lekcja powinna odbywać się raz na 1-2 miesiące,  aby zachęcić uczniów do nauki.

Pomoce dydaktyczne i sprzęt skutecznie pomogły w realizacji celu lekcji. Wykorzystanie takich zadań pozwala efektywniej wykorzystać czas zajęć.
Uczniowie wykazali się wiedzą, umiejętnością pracy ze sprzętem, byli wytrwali, grzeczni. Pomyślnie wykonali wszystkie zadania, dokonali obliczeń i porównali uzyskane wyniki.

Lekcja była produktywna. Wszystkie metody i techniki zastosowane na lekcji były dostosowane do uczniów danej klasy. Uczniowie zrealizowali postawiony przed nimi cel. Dało się również wyczuć zaangażowanie uczniów w lekcję: byli zainteresowani przebiegiem lekcji. Wykorzystałam technologię „Tworzenia sytuacji sukcesu”, aby w każdym uczniu dostrzec osobowość i zainteresować przedmiotem. Cel lekcji został osiągnięty.

tekst i foto: M. Ściegienka
Lekcja fizyki w Kindlotece
Lekcja fizyki w Kindlotece
Lekcja fizyki w Kindlotece
Lekcja fizyki w Kindlotece
Lekcja fizyki w Kindlotece
Lekcja fizyki w Kindlotece
Lekcja fizyki w Kindlotece
Lekcja fizyki w Kindlotece
Lekcja fizyki w Kindlotece
Lekcja fizyki w Kindlotece
Lekcja fizyki w Kindlotece