|
03 listopada 2008r. w sali konferencyjnej została przeprowadzona w
trzech turach otwarta lekcja o temacie „Długa historia Alu-puszki,
czyli aluminiowej puszki na napoje”. Przygotowana została w ramach działalności Szkolnego Programu Odzysku Puszek Aluminiowych przez uczniowski zespół koordynujący program pod kierunkiem p. Renaty Bartosik. Tym razem na lekcję zaprosiliśmy uczniów wszystkich klas pierwszych (11 klas), czyli w sumie ok. 276 uczniów i ich nauczycieli. Chcieliśmy poinformować nowych uczniów naszej szkoły o potrzebie segregacji i recyklingu puszek aluminiowych po napojach, jako przykładu ekologicznej postawy i dbałości o środowisko. Przedstawiliśmy „życie” puszki od jej powstania do recyklingu. Przeprowadziliśmy proste doświadczenia wykazujące właściwości fizyczne i chemiczne aluminium. Na podsumowanie i sprawdzenie ile wiadomości uczniowie zapamiętali, odbył się konkurs z nagrodami. Mamy nadzieję, że dzięki zdobytej wiedzy uczniowie zostali zachęceni do wrzucania pustych puszek po napojach do Alu-koszy. W ramach biletów wstępu zebraliśmy 3570 g puszek. Tekst i zdjęcia Renata Bartosik |
![]() Aleksander Jachowicz wita wszystkich zaproszonych uczniów i nauczycieli |
![]() Uczniowie I klas zaproszeni na lekcję oraz ich nauczyciele |
![]() Anna Ostrowska informuje z jakiej rudy otrzymuje się aluminium |
![]() Aleksandra Likońska wyjaśnia ogromne znaczenie segregacji, odzysku i ponownego wprowadzenia złomu aluminiowego do obiegu przemysłowego, czyli recyklingu |
![]() Iga Giernat przedstawia pozycję aluminium w świecie |
![]() Monika Boniecka przedstawia produkcje aluminium pierwotnego w Polsce |
![]() |
![]() Laborantki Alu – puszki, czyli Dorota Kamińska i Martyna Banaszczyk przedstawiają właściwości fizyczne i chemiczne aluminium poprzez wykonanie prostych doświadczeń |
![]() |
![]() Laborantka i jej pomocnik ( Kaj Gara ) pokazuje uczniom efekt doświadczenia i prosi o wyciągnięcie wniosków |
![]() Uczniowie prowadzący lekcję dziękują za uwagę słuchającym i oglądającym |