Zajęcia lekcyjne na miarę XXI wieku |
INFORMACJE O BENEFICJENCIE I PROJEKCIE
Projekt "Zajęcia lekcyjne na miarę XXI wieku" realizowany jest w Szkole
Podstawowej nr 16 w Pabianicach. Odbiorcami projektu są dzieci z klas 1-3.
Projekt jest współfinansowany ze środków
otrzymanych od Fundacji LOTTO. Celem projektu jest tworzenie warunków
do wyrównywania szans edukacyjnych uczniów poprzez podniesienie
atrakcyjności i jakości zajęć lekcyjnych oraz pozalekcyjnych za pomocą
wykorzystania nowoczesnych technologii w kształceniu dzieci i młodzieży.
Wsparcie uzyskane od Darczyńcy - Fundacji LOTTO umożliwiło zakup trzech telewizorów
60 calowych do klas I-III. Dzieci oraz nauczyciele uzyskali dzięki temu
możliwość korzystania na zajęciach z multibooków i innych multimedialnych pomocy
naukowych.
Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii uczniowie:
- wykazywali większe zainteresowanie zajęciami, bardziej skupiali uwagę,
podniósł się poziom motywacji do pracy;
- łatwiej im było zrozumieć i zapamiętać nowy materiał;
- chętniej wypowiadali się.
Największym sukcesem projektu są lżejsze plecaki uczniów oraz fakt, że na
zajęciach lekcyjnych uczniowie są bardziej aktywni i chętnie na nie przychodzą.
Większe zainteresowanie jest też na zajęciach pozalekcyjnych – świadczy o tym
duża frekwencja. To wszystko przekłada się na lepsze wyniki w nauce uczniów i
poprawienie ich zdrowia i jakości życia. |
|
Zajęcia w klasie 1a |
11 czerwca podczas zajęć z edukacji przyrodniczej omawiany był temat
"Mieszkańcy łąki". Celem było rozpoznawanie i nazywanie roślin i zwierząt
występujących na łąkach.
Nauczyciel wykorzystywał laptop z dostępem do Internetu oraz telewizor.
Odbyła się projekcja filmu pt.;"Wędrówki skrzata Borówki". Zadaniem uczniów
było zapamiętanie najczęściej występujących na łąkach roślin i zwierząt.
Ciekawa grafika i przystępny dla dzieci sposób przekazywania informacji
połączony z odgłosami przyrody spowodowały, iż zainteresowanie uczniów
tematem było bardzo duże. Po projekcji uczniowie pracowali bardzo aktywnie,
potrafili rozpoznać na planszach wiele roślin i zwierząt, chętnie
wypowiadali się i wykonywali ćwiczenia. Wykorzystanie multimediów
przyczyniło się do rozbudzenia zainteresowania tematem, aktywnej pracy oraz
lepszego utrwalenia wiedzy. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zajęcia w klasie 1c |
Dnia 11 czerwca 2018 roku w klasie IC odbyła się lekcja jak co dzień z
użyciem multibooka. Nauczyciel wspólnie z dziećmi czytał ciekawe informacje
na temat smoków i dinozaurów. Następnie wyjaśnił polecenia wyświetlone na
telewizorze, a uczniowie mogli je uzupełniać w swoich ćwiczeniach. Zajęcia z
użyciem multibooka były bardzo atrakcyjne, a uczniowie aktywnie w nich
uczestniczyli. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zajęcia w klasie 3b |
12 czerwca w klasie III B została przeprowadzona lekcja o temacie „O
dziewczynie i latarni morskiej w Rozewiu”. Uczniowie czytali tekst przy
użyciu ekranu, dzięki czemu nie były potrzebne podręczniki i każdy mógł
śledzić omawiany tekst. Za pomocą komputera i ekranu telewizora nauczyciel
miał również możliwość pokazania uczniom ilustracji latarni morskich, o
których była mowa w tekście, co w dużym stopniu wzbogaciło i uatrakcyjniło
zajęcia. Następnie, dzieci wykonywały ćwiczenia dotyczące tekstu z zakresu
edukacji polonistycznej i przyrodniczej. Ewaluacja przeprowadzonych zajęć
wykazała, że użycie komputera i ekranu telewizora na lekcji było bardzo
atrakcyjną i potrzebną pomocą dla uczniów.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zajęcia pozalekcyjne w klasie 1c |
Dnia 14 czerwca dla klas pierwszych
odbyły się zajęcia pozalekcyjne z użyciem technik multimedialnych.
Uczniowie wspólnie z nauczycielem rozwiązywały zadania matematyczne
wyświetlane na ekranie telewizora. Zajęcia bardzo podobały się dzieciom,
były ciekawe, a uczniowie chętnie brali w nich udział. Dzięki wykorzystaniu
tego typu technik prowadzone zajęcia były atrakcyjniejsze dla uczniów i
zachęcały ich do nauki.
|
|
|
|
|
|
Zajęcia pozalekcyjne w klasie 1b |
|
|
|
|
|
|
|
Zajęcia pozalekcyjne w klasie 3b |
18 czerwca na zajęciach pozalekcyjnych został przeprowadzony temat:
„Bezpieczne wakacje”. Zajęcie odbyły się przy użyciu ekranu telewizora, na
którym dzieci mogły obejrzeć filmiki edukacyjne na temat bezpieczeństwa w
czasie wakacji. Po każdym z nich następowało omówienie ukazanych sytuacji i
poruszonych kwestii. Uczniowie z dużym skupieniem obserwowali to, co
dzieje się na ekranie i co pokazały późniejsze rozmowy, świetnie zrozumiały,
jak bezpiecznie spędzać czas wolny latem.
|
|